Triggerpoint massage

Een optimale houding verkleint de kans op triggerpoints. In triggerpoints oftewel spierknopen bevindt zich een ophoping aan afvalstoffen. Wanneer deze afvalstoffen verdwijnen kan de triggerpoint zich herstellen. Door massage kan de doorbloeding van de spieren verbeteren waardoor de afvalstoffen beter en sneller afgevoerd kunnen worden. De triggerpoint massage wordt vaak i.c.m. sport/tuina/bindweefsel massage gegeven.

Technieken:

Ik gebruik technieken waardoor de fascie (bindweefsellaag) soepeler wordt. Fascies zijn weefsels die spieren, gewrichten, botten en alles met elkaar verbinden en in stand houden. Ze zijn dus ook betrokken bij triggerpoints. Wanneer je fascies soepel zijn, kunnen triggerpoints beter/sneller herstellen. Hiervoor zijn vaak een aantal behandelingen noodzakelijk.

Dit doet triggerpoint massage voor jou

• Doorbreekt de chemische en neurologische feedbackcirkel die spiercontractie in stand houdt
  • Bevordert de circulatie die beperkt is door verkrampt weefsel
  • Zorgt voor onmiddellijke strekking van verkrampte spiervezels binnen het triggerpoint
  • Triggerpoints worden door bepaalde technieken gedeactiveerd
  • Doorbloeding in je spieren wordt verbetert
  • Afvalstoffen worden beter en sneller afgevoerd
  • Kan zo’n 2 dagen beursig aanvoelen, daarna verlichting van de symptomen en meer bewegingsvrijheid.

Kijk ook eens op onderstaande links.

« vorige pagina